Molestien 7, 2450 Kbh. SV, telefon: +45 36 36 55 85, e-mail: cosea@co-sea.dk

KONTAKT:


CO-SEA

Molestien 7
2450 København SV

Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring kontoret og de ansatte her: 

Gå til kontor CO-Sea

SENESTE NYT:

Links til ledige maritime stillinger uge 46

Hermed samlingen af links til maritime job-opslag, som vi har kun ...

Ny maritim uddannelse i Esbjerg

Den nye grundlæggende uddannelse til ubefaren skibsassistent, som ...
DAGEN
8/2-2007 12:15
CO-SØFART KALENDER

Jannik N. Madsen – ferie

FRA MEDIER

NB: DAGEN vil i den kommende tid sandsynligvis udkomme uregelmæssigt pga. travlhed i forbindelse med overenskomstforhandlingerne.

OK-2007: Krisestemning
Både Dansk Industri og CO-Industri har i dag meldt ud, at det bliver meget svært at nå til enighed om en ny overenskomst. Begge parter har indkaldt deres forhandlingsudvalg til at drøfte hvordan man kommer videre. Ingen har ønsket at kommentere på hvad det helt konkret er der skiller parterne, men et godt bud er kroner og ører. Mislykkes det i denne omgang at nå til enighed, kan årets overenskomstforhandlinger ende med en mindre ørkenvandring, da de øvrige overenskomstområder er nødt til at vente på resultatet fra industrien før de kan gå i gang. I 1998 blev Dansk Industri og CO-Industri først enige i slutningen af marts, hvorefter forhandlerne på de andre områder kunne komme i gang.
Erhverv på Nettet, 8/2, http://epn.dk/erhverv_samfund/arbejdsmarked/article20100.ece, 3F, 7/2, http://forsiden.3f.dk/apps/pbcs.dll/article?AID=/20070207/NYHEDER/70207009/2140/NYHEDER

Nordsøolie og rederier redder betalingsbalancen
Den stærke vækst i dansk økonomi har for alvor sat sit aftryk på betalingsbalancen. Overskuddet for hele 2006 blev på 39,5 milliarder kroner - et fald på 19,4 milliarder i forhold til året før, viser tal fra Danmarks Statistik. Kraftigt stigende import og mangel på arbejdskraft tærer på balancen, som alene reddes af Nordsøolien og rederiernes valutaindsejling. Nettoindtjeningen på olien blev ifølge Danske Bank på 25 millioner kroner, mens søtransporten sejlede 13 milliarder hjem i rent overskud. Var det ikke for indtægterne fra Nordsøolien og søtransporten var der således ingen tvivl om, at man ville blive nødt til at overveje et finanspolitisk indgreb for at forsvare kronekursen, siger Anders Matzen, der er analytiker hos Nordea.
Erhverv på Nettet, 8/2, http://epn.dk/okonomi/article20092.ece
 
Galathea 3
"Vædderens" position: 8/2 kl 09.00 UTC 33,1S, 71,8E.
 
Valutakurser
100 USD = 588,84 DKK
100 Euro = 757,74 DKK
Danske Bank, 7/2, http://www.danskebank.dk/
 
Aktiekurser
APM A-aktie: 58.200 (+500)
APM B-aktie: 60.300 (+500)
DFDS: 807 (-2)
D/S Torm: 384,50 (+1,50)
D/S Norden: 5120 (+120)
Mols-Linien: 502 (+2)
Børsen 8/2, side 27
 
VELUX 5 OCEANS
Tid forløbet 2. etape 8/2 10400z 23 dage 05 timer 36 minutter


web(63)



© Copyright CO-SEA
All rights reserved

Cookie- og privatlivspolitik

CO-SEA
Molestien 7
2450 København SV

Telefon: +45 36 36 55 85
Email: cosea@co-sea.dk

Åbningstider og kontaktpersoner
Du kan finde mere info omkring
kontoret og de ansatte her

Links til ledige maritime stillinger uge 46

Hermed samlingen af links til maritime job-opslag, som vi har kun ...

Ny maritim uddannelse i Esbjerg

Den nye grundlæggende uddannelse til ubefaren skibsassistent, som ...

Samarbejdspartnere:

tjm banner 2019 fp1 195px
PFA banner 2023 195PX